Pedagogical Dimension of Integrating 3D Means within the Initial and Continuous Training of Teachers
(Dimensiunea pedagogică a integrării mijloacelor 3D în cadrul procesului de formare iniţială şi continuă a cadrelor didactice)
Vol. LXII • No. 1A/2010
Mihai Stanciu*, Carmen-Olguţa Brezuleanu**
Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară, Aleea Mihail Sadoveanu, nr.3, Iaşi
* e-mail: stanciuped@yahoo.fr; mstanciu@uaisi.ro
**e-mail: olgutabrez@yahoo.com
Keywords pedagogie 3D, formare iniţială, formare continuă, 3D pedagogy, initial training,
continuous training
Abstract
Unlike the designs in the future, 3D drawings are calculated numerically starting from the threedimensional numerical data, making use of a vector space decomposed into three dimensions in Cartesian axes (X Y, Z). Synthetic images were obtained in the early 1950s in the U.S., the first academic research on this issue were conducted since 1965 at the University of Utah, 3D images are on a new path especially after 1990.
UASVM Iasi inaugurated in 2009, with the support of American and British experts, five unique 3D laboratories in Europe. Being in the initiation stage, scholars have participated in various demonstrations conducted by experts from the Center. They have already started designing the system to different 3 D themes with teaching or research character. In this favorable context, DPPD initiated the participation of all students enrolled in initial training program (day and postgraduate) in demonstrations in these laboratories where they have seen various 3D presentations, experts discussed the implications of these multimedia in various fields of social life -economic and cultural, including the huge opportunities they have to harness the potential of imagination and creativity of students. This paper seeks to highlight the pedagogical dimension of the integration of these means 3D in the initial and continuing training of teachers. We are considering turning psychological research in the field of imagination and creativity, providing interactive nature of the use of such means 3D, carrying on didactic activities involving students and teacher mentors in higher education. The aim of the paper is the need of communication service training of teachers in pre-university and university e-learning issues, including use in the educational process of 3D means.
Rezumat
Spre deosebire de desenele în perspectivă, desenele 3D sunt calculate numeric plecând de la date numerice tridimensionale, făcând apel la un spaţiu vectorial descompus în trei dimensiuni pe axele carteziene (X. Y, Z). Imaginile de sinteză au fost obţinute la începutul anilor 1950 în SUA, primele cercetări universitare pe această problematică au fost realizate începând cu anul 1965 la Universitatea Utah, imaginile 3D se democratizează îndeosebi după 1990.
USAMV Iaşi a inaugurat în anul 2009, cu sprijinul unor experţi americani şi englezi, cinci laboratoare 3D unicat în Europa. Aflaţi în etapa de iniţiere, cadrele didactice universitare au participat la diferite demonstraţii realizate de către experţii centrului. Deja a început proiectarea în sistem 3D a diferite teme cu caracter didactic sau de cercetare. În acest context favorabil, DPPD a iniţiat participarea tuturor studenţilor înscrişi în programul de formare iniţială (zi şi postuniversitar) la demonstraţii în aceste laboratoare, au asitatat la proiectarea diferitelor prezentări 3D, au discutat cu experţii implicaţiile acestor mijloace multimedia în diferite domenii ale vieţii socio-economice şi culturale, inclusiv posibilităţile imense pe care le au în vederea valorificării potenţialului de imaginaţie şi creativitate al studenţilor. Comunicarea nostră încearcă să evidenţieze dimensiunea pedagogică a integrării acestor mijloace 3D în procesul de formare iniţială şi continuă a cadrelor didactice. Avem în vedere valorificarea cercetărilor psihologice în domeniul imaginaţiei şi creativităţii, asigurarea caracterului interactiv al utilizării acestor mijloace 3D, desfăşurarea unor activităţi diactice cu participarea studenţilor şi a cadrelor didactice mentori din învăţământul preuniversitar. Concluzia comunicării are în vedere necesitatea formării continue a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar pe problematica e-learningului, inclusiv utilizarea în procesul instructiv-educativ a mijloacelor 3D.